6 Ekim 2008

2.Düzey USG


Yolun yarısına geldim. Yani 20.haftadayım ama hala Dr. ve hastane sorununu çözebilmiş değilim. Daha sonra ayrıntılı yazmayı planladığım ilk 20 haftanın sonunda hala tamam bu Dr. bu da hastane oh bee diyememiş durumdayım. Bugün bir umut, forumlarda methedilen bir hastaneye gittim okuldan sevk alıp. Eve yürüme mesafesinde bir hastane. Randevu da almamıştım.Sadece şu 2. düzey USG nin uygulanıp uygulanmadığını sormuştum gitmeden arayıp.Neyse baştaki evrak kayıt vb işlemler esnasındaki izlenimim yoğunluk, numaratör olmasına rağmen aradan birilerinin girmesi, çalan telefonlar vb tamamen devlet hastanesi gibi dedirtti bana.(Bugün malum İstanbul un kurtuluşuydu, dolayısıyla devlet hastaneleri de hizmet vermiyor olabilir ve yoğunluk bundan kaynaklanabilir - bilemiyorum...)


Epey bekledikten sonra tam içimden 'Yaşasın sıra bende!' diyecekken Dr. bey '40 dk. bekleyebilir misiniz? Ameliyata girmem lazım' deyince ben de o arada önceki Dr un benden 2. düzey USG istediğini, mümkünse o arada bu işlemi yaptırmak istediğimi söyledim.Neyse şansım yaver gitti beni hemen aldılar radyolojiye...(Aslında önce Çarşamba ya randevu vermek istediler tamam, biraz mızıldadım itiraf ediyorum!)

Neyse ilk kez annem de vardı yanımda o da ekrandan izledi. 2 boyutlu bir cihazmış bu anladığım kadarıyla zaten renkli vb değildi sanırım olması gerekmiyormuş, istenirse dışarıda renkli yaptırılabilirmiş fln.

İşte kalp, odacıkları, yüzü, ağzı, göz çukurları,midesi, hatta safra kesesi, kollar, dirsekler, bacaklar, parmaklar vb, vb.herşeyi anlatarak gösterdi sağolsun Dr. Bizim kız ağzını açmıştı o komikti bir de elleriyle yüzünü kapattı bir ara o da ilginç bir görüntüydü. 400 gr. a yaklaşmış kilosu bu arada ve başıda bayağı bir yukarıda duruyordu. Yani göğüs kafesime doğru. (Bu hafta için bu duruş bir sorun teşkil etmezmiş.)


Sonuçları alıp Dr. u beklemeye başladık. Anneme beklememesi için ısrar ettimse de gitmeyip kaldı. Sonuçlar gayet iyi Dr.u beklememize gerek yok aslında fln dese de bekledi yani... :) Neyse tekrar ultrasonla muayene edildim. Özellikle kalp ve damarlar için net şeyler söyledi Dr. Ama 20. hafta ayrıntılı USG için erken sayılır dedi, 24. haftada gelişim daha iyi tamamlandığından bazı detayları daha iyi görebiliyoruz, gerekirse 24. hftada tekrarlarız işlemi dedi. Kendisi aktif, dinamik, heyecanlı biri :) 15 günde bir takip yaptığını söyledi. Ben de daha önceki Dr. la aramızda geçen diyalogtan biraz bahsetmek zorunda kaldım sorduğu için, neyse %90 doğumlara kendisinin girdiğini ama tarih itibariyle Şubat sonu diyelim 19 u ya da 21 i, nöbetçi olmasa da,Suadiye de oturduğunu, 10 dk. da hastaneye ulaşabileceğini vs söyledi. Keşke normal dğm isteyen hastalar gelse nerdee...fln gibi de konuşarak biraz gönlümü almadı değil tabii...Ama hala karar veremedim, MP daki 10 Ekim randevusuna gidip gitmemekte...Bakalım!


Eğer herşeyden yiyorum zaten diyorsan vitamin hapını bırakabilirsin ama demir hapına devam dedi. Eğer kilo aldıran o hapsa bıraksam mı acaba...Neyse sorarım sonra...Hala her sabah aç karnına Gy.......ve öğleden sonra da nal kadar Elevit yutmaya devam ediyorum.


Sonuç itibariyle aslında Dr. la ilgili kaygım yok, beklediğiminde üzerinde ilgilendi, olumlu yaklaştı, bilgilendirdi diyebilirim ama bu kez de hastane beni düşündürüyor...Araştırmam lazım biraz.


Sat a göre bugün 20+2 yim. Bebek de min. 325 gr. max. 400 gr. Vay bee gofret kadardı ne zaman büyüdü bu kadar. :)) Ben de 72 kilo olmuşum bu arada. Biraz tahammülsüzüm, çabuk sinirlenebiliyorum, daha doğrusu hemen gaza geliyorum diyelim. Bu da hormonlardan mı şimdi? Kimbilir...

Hastane faslından önce öğretmenevine gidip ayırttığımız odaların ödemesini yaptık hem de ortamı görmüş olduk. Sessiz sakin bir yer. Umarım rahat ederler. Biraz düğün mekanına uzak kalıyor ama gece geç saatte trafik olmaz diye düşünüyorum. ( N.Ç. ye not: Yolu bulamayınca sinirlendim evet, neden tartışıp duruyoruz ben de anlamıyorum!) 25 Ekim e de birşey kalmadı, kardeşimin evleneceğine hala çok şaşırıyorum... :)
Not: USG deki bebek benim değil, şu pilleri bir şarj edeyim, kendi foto larımı kullanacağım inş. :)

Hiç yorum yok: