7 Kasım 2008

Yeniden ve son keZ 2.Düzey USG


Vay be sayaca göre 106 gün kalmış. E hadi ortalama 100 gün kaldı diyelim, yavaş yavaş sona yaklaşıyoruz bakalım...Yarın itibariyle 25. haftam bitmiş oluyor.Uzun zamandır fotoğraf çekmedim, bir ara çekip eklemeli 'muhteşem göbek' foto larını :)
Geçtiğimiz Salı randevum vardı 19-23.hafta fetal anomali taraması için.Yani 2. düzey USg yine.Bir ay önce gittiğim hastanede yapmışlardı aslında ama Dr. bu haftalarda tekrar ettirmemi istemişti.Gelişim daha iyi tamamlandığı için daha iyi görülebiliyormuş bazı şeyler vs. Doktorum 'Evet,bu işi yapan çok yer var ama hepsi işinin ehli değil ben sizi isterseniz güvendiğim bir yere yönlendirebilirim.' demişti. En son görüşmemizde (22Ekimdi galiba) hani çok şart değilse, yaptırmasam mı diye tekrar bu konuyu danıştım. Eğer bu taramada bebekte herhangi bir sorun olduğu görülürse anne karnında müdahale edilebiliyor mu diye sordum. Cevap tabii ki mümkün değil hatta bazen doğduktan 2-3 ay sonra en erken müdahale edilebiliyor o zamana kadar bebek kaybedilmezse tabii fln gibi cevaplayınca, bunu öğrenmesem (varsa birşey tabii) daha iyi olacağını şaka yollu ima ettim. Dr. da eğer bir sorunun olduğunu bilirsek her adımımızı ona göre atarız, gerekirse doğumu üni. hastanesinde ya da işte o soruna müdahale edilebilecek bir yerde yaparız vs diye konuşunca ve tabii sağlık söz konusu olunca hemen vazgeçtim haliyle bu fikirden :))

Neyse bu 4 boyutlu cihazla işlem yapan bir merkezmiş. Çok uzak değil ama ters bir yerdeydi gideceğim tanı merkezi. O gün arabamda yoktu. ( Bu arada ben hala araba kullanmaya devam ediyorum, bir sakıncası var mıdır acaba? Bunu da bir ara danışmalı) Mecburen otobüse bindim. Herhalde çok belli olmuyor hamile olduğum, kimse yer fln vermedi. Neyse randevu saatinden 15 dk. önce oradaydım.( Zamanlama özürlü olduğum için bana göre bir rekor:) )

Dr.bey çeşitli sorular sordu (kaç yaşındasınız - yaşımı hiiç göstermiyormuşum ;) -,düşük yaşadınız mı, ilk gebelik mi, eşinizle akraba mısınız vs), 3lü-4lü test yaptırmamıştım ben, 2li test sonuçlarıma baktı, neyse ultrason odasına girdik. Kendisi biraz komik biri şimdi siz şu ekrandan izleyebilirsiniz ama ben konuşmazsam lütfen endişelenmeyin soracağınız bir şey olursa daha sonra konuşalım dedi :) Ben de çıt çıkarmadan izledim tabii. Uzun süren ölçümlerden sonra Dr bana 'Ben muayenemi bitirdim. Ama bebeğinizde bu haftalarda emme refleksi geliştiği için parmak emiyor, kolları sürekli yüzünde size göstermek için fotoğraf alamıyorum.İsterseniz giyinip biraz koridorda yürüyün, bir daha deneriz.Olmazsa da yapacak birşey yok' dedi.Yani o kadar merakla bunu bekliyorum, şansıma kollar komple yüzün ortasında sanki gizleniyor :) Güç bela bir fotoğraf alabilmiş Dr. Onu da ekledim buraya zaten ama çok anlaşılmıyor tabii. Yüzünün profilden görüntüsü çene yapısı belirgin biraz sadece, sol kolu da zaten suratın yarısını kaplıyor fln. Neyse sağlıkla sıhhatle gelsin bakalım da kime benzediği önemli değil sonuçta. (Yalnız gittim o gün yani L. i görmedi Dr. doğal olarak ama 'babasına benziyor' dedi adam vardır bir bildiği herhalde...)
Neyse asıl önemli olan sonuçlar tabii ki. Olabilecek sorunların %80 ini tarıyormuş bu testler. Çok şükür bizde sorun yok...
Sonrası...Sonrası elinde test sonuçları, bir fotoğraf ve bir Cd ile mutlu mesut mekandan çıkış. Hemen telefonla L.i ve anneyi bilgilendirmek. Tek başına yürümek, yemek yemek, bir bebek mağazasında boş boş dolaşmak ve eve dönüş...
Haftaya kendi Dr. umla randevum var. Sanırım geriye bir tek şeker yüklemesi testi kalıyor. Bakalım neler olacak. Bu arada internette gezerken şunu gördüm, bayıldım...Şuna da, buna da...
Ha bir de bebeğin kilosu yaklaşık 725 gr. olmuş. :) Bugünlerde belim ağrıyor bu da normaldir herhalde...Gyneferon,Elevit ve magnezyuma devam...
Bir önemli gelişme de ağzımıza sakız olmuş bir Kezbansu gidiyordu. L.cumla 'Duru' ya karar verdik. Belki fikrimizi değiştiririz daha zaman var ya da kalırsa bu isim belki 2. bir isim düşünebiliriz. 2 isimli olmak avantaj bence, çok uzun olmadıktan sonra tabii...Neyse bu da çook çok önemli bir sorunumuzu hallettiğimizin müjdesi tabii :):) D-U-R-U. Evet, bir haftadır ismi Duru...
Haftasonunu muhtemelen evde ve çalışarak geçireceğim gibi görünüyor...Hmm çok eğlenceli :P
Herkese iyi haftasonları!

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Duru çok güzel bir isim gerçekten. Kızım olsaydı alternatiflerimizden biri o olacaktı. Oğlum 'Doruk' olacak, kardeşi kız olursa Duru ile uyumlu olur.
Neyse çok uzattim, adı hayırlı olsun Durucugun :)
Bu detaylı taramada ben cok gerilmistim. Her zamankinden farkli bir profu gormustuk bu is icin. Çok şükür bizde de sorun çıkmamıştı.
Umuyorum sağlıkla kavuşursun bebeğine :)
Kiraz.