28 Haziran 2009

Günler günlerin ardından

Yazmak için ne zaman otursam klavyeye hiç gitmedi parmaklarım. Kafamda yazacak bir sürü konu dolaşırken ve arkadaşlarımın mimlerinin son kullanma tarihleri geçmişken kısa kısa notlarla bir yerlerden başlamalı dedim...Hava çok sıcak, buzzzzz gibi bir limonata eşliğinde okuyun lütfen :)

* Baz istasyonu ile ilgili gelişmeler genel olarak olumlu değil tabii...
GSM Operatöründen çalışmaya geldiklerinde işbirlikçimiz (hani bu işleri yaptıran adamın gelini) bize telefonla haber verdi. Bizimkilerde yaklaşık 10 kişilik bir grup olarak gidip önlemeye çalıştılar. Önce başardılar sandık, çünkü adamlar tüm teçhizatı toplayıp gitmişlerdi. Meğer güvenlik önlemi olarak, olay çıkmasın diye polis ertelemelerini istemiş. Birkaç gün sonra hafta içi bir gün sabah saatlerinde çalışmalarını bitirmişler. Şaşırtıcı derecede kibar bir polis memuru da bizimkileri sakinleştirmiş kısaca...
Neticede çok uzun bir sürede sonuçlanacağını düşündüğüm dava açıldı 2 hafta önce. Bana ulaşıp bu konuda destek veren Senem'e ve Zeynep'e buradan da çok teşekkür ediyorum! Biz yapılacak herşeyi yapalım da sonuç değişmese de uğraştık ama olmadı diyeceğim.Hayırlısı!
* Michael Jackson öldü.Benim de çocukluğum, en mutlu anılarım, tuğla gibi walkmanlar ve kocaman kulaklıklarla dinlenen, anlamadan ezberlenen şarkıların söylenip, kuzenlerle klip kareografisinde hazırlanan dansların edildiği, saf ama neşeli günlerim gitti onunla...Daha önce giden pek çok şey, unutulan o anlar, geri gelmeyecek bütün İzmir yazları, bahçedeki salıncak, limon ağacı, kayısı ağacı, sulanan bahçede kalan su birikintisiyle oynanan 'ayak ayak' oyunlarımız, hepsi o efsane şarkılar gibi teker teker gittiler...
İşte, biz büyüdük ve kirlendi dünya...
* Doğum iznim çoktaaaan bitti. Daha doğrusu bitmiş, haberim yokmuş :) Ben 18'i zannediyordum Mayısın 12'siymiş.657'ye tabii bir devlet memuruyum bendeniz. Üzerine 5 gün mazeret izni, (o unuttuğum daha doğrusu yanlış hesapladığım hafta için) 20 günlük (sağolsun Dr. arkadaşım sayesinde) ve ardından bir 5 günlük raporla dönemi bitirdim. Bana kalsa başlayabilirdim ama müdürüm en baştan rapor alırsın son hafta için demişti. Bir de yerimize ücretli arkadaşlar görevlendirilmişti zaten, her açıdan iyi oldu...Neyse, okul kapandıktan sonra 2 hafta daha gidiliyor, ben de laylayloom işe gittim geldim yarım gün, resmi olarak başladım ama tabii Eylülde tam olarak başlıyorum. Duru da geldi benimle 3 gün, herkesle tanıştı...Kucaklarda gezdi. Hatta samimiyet o kadar ilerledi ki birlikte okul gezisine bile gittik...'Yuvacık' adında harika bir yer keşfetmiş olduk hep beraber...Mutlaka görülmesi gereken bir yer.Baraj gölü, orman, temiz hava, nehir, kelebekler, kuş sesleri... vs
Okuldan arkadaşlar bize resmi ziyaretlerini de gerçekleştirdiler cuma günü, lohusa şerbeti yoktu ama olsun :)
* Okula gidip biraz sosyalleşmek bana iyi geldi doğrusu, ama aynı tarihte izne çıkan annem için aynı şeyi söyleyemeyeceğim maalesef! Çoook sıkılıyor, bir plan da yapmadı bu yıl. Bakalım ilerleyen günlerde birkaç günlüğüne de olsa belki birlikte bir yerlere gideriz.Duru'yla ilk kez bu kadar bir arada oldu son 2 haftadır. İnanılmaz ısrar ediyor bana ek gıdaya derhal başlamamız için. Ben de araştırdım durdum, yazacağım bunları da ama zor ikna ediyorum kendisini...O'na kalsa 'kaşık maması'yemeli Duru kişisi hemen! (Yaa kaşık mamsı da vallahi ne demek bilmiyorum, aptamil fln gibi mi yoksa pirinç unu mu yoksa yoğurt mu kastettiği, ilgileniyorum sanmasın diye sormadım :))
* Ayın 16'sında Dr. kontrolümüz vardı. Gittik tabii, aşılar, Rota herşey tamam. Bunu da şu ek gıda meselesiyle detaylı anlatmayı düşünüyorum.
* Başkaaaa, babalar günü geçti...İlk babalar günü, ilk kandil...O kadar ilk yaşıyoruz ki ardarda...İlk kez şeftali suyu içtik mesela bu sabah...
* Üzerime olmayan pantolonlarımdan, şortlarımdan nefret ediyorum bu aralar...Ooffff! Nedir bu kilolar yaa...
* Duru'ya gelirsek, özellikle sabahları çığlık çığlık, bıcır bıcır, bıdır bıdır bazen dırdırdır hiç susmuyor. Kaydediyor, kaydediyor sonra zembereği boşalmış gibi bir anda, bir 15-20 dk. hiç susmadan cıyak cıyaak :) her zaman değil ama bazen hiç susmadan kendince tabii konuşuyor. Çok tatlı...
- Dedesiyle aynada kendi siluetini izlerlerken iki kez 'de-de' dedi! Ben duydum :) Çok güzeldi :) Arada yanlışlıkla hatta çoğu zaman halinden şikayetçi olduğunda ağlak olduğunda belli berlirsiz 'anne'lerde çıkıyor. Mutluyuz...
- Eller ağızda, parmaklar cuk cuk emiliyor. Oyuncaklar ağıza...Aslanı yıkadım bugün ısırıyor arada. Daha bir diş çıkarma durumu olduğunu hiç sanmıyorum ama diş kaşıyıcısını buzdolabından çıkarıp verdiğimde hoşuna gidiyor.Bazen diyorum emzik vermedik - bir iki denedik, o istemeyince ısrar etmedik- acaba verse miydik...Bu eller hep ağızda mı olacak böyle!
- Yüzleri inceliyor, uzun uzun bakıyor, konuşulursa dikkatle dinliyor. Gülerken bazen utanmış gibi başını bir yana eğip gözlerini kaçırıyor.
- Tepiniyor, tepiniyor, tekme tekme savuruyor bacakları bam güm...
- Geçen ay eller hep yumruktu. Hatırlıyorum '1Mayıs geçti kızım ne bu yumruklar havada hala' diye dalga geçiyorduk çünkü...Şimdi parmaklar açıldı.Uzanıyor, kavrıyor, uzun süre bir oyuncağı elinde düşürmeden tutabiliyor
- Eskiden hiç yapmazdı. Şimdi uykuya geçmeden cozutuyor. Anlıyoruz; uyku gelmiş :)
- Maalesef saçları dökülüyor. Yataktan topluyorum, üzerinden. Biran önce çıksın ama yenileri lütfen. Kel kalmadık ama seyreldi epey. Kendisi de kulağının üzerini kaşıyarak yoluyor. Parmaklarının arasından topluyorum telleri... Gerçi bu bizim bugünlerde maaile sorunumuz. Neşe'nin kepek, bizim dökülme :)
- Seslenilince dönüp 'Efendiim?' veya 'Ne var yahu?' der gibi bazen 'Hııı?' diyor :) Pek alem!
- Seslenmek demişken, O'na doğru Ayşe, Deniz, Hakkı, Hüseyin... ne desem dönüp baktı...Daha bilmiyormuş adını demek, üzüldüm :):) Ama tam da 'Duruuuuuuu' der gibi böyle seslenince :)
- Balkondan, pencereden dışarıyı seyretmeye bayılıyor. Vızır vızır arabaları izliyor ilgiyle...
Şimdilik bu kadar...Unutup yazamadığım, üşenip yazmadığım, artık anlamı kalmadığını düşünüp yazmadığım ne çok şey var!
Bitmez ki zaten :)

9 yorum:

Ozguranne dedi ki...

Oy oy oyyyyy. Yerimm yerim yerimmm ben onu. O parmaklar çok lezzetli o parmaklar. Ek gıda meselesinde nedense büyükler çok ısrar ediyor. "Torunaaa ek gıdaa verilecek" geni aktive oluyor. "En azından tattıralım" oluyor. Dokturun dediii olur. Nasılsa ömür boyu yiyecek, bu acele ne tam anlamıyorum:=) Huzuruyla içsin işte sütünü. O fazla sürmüyor. Hehehe.

Öperim ikinizi de kocaman. Yaz arada iki satır, özlüyoruz yau.

kuzunun annesi dedi ki...

"Ooo hosgeldiniz Tugce Hanım" der kuzunun annesi parmakları orgun tuslarında dolanan piyanist santör edasında

Tuğçe dedi ki...

@Özgür
Sorma Özgür yaa...Şikayetçiyim ben!
Salatalık tattırdı, yoğurt tattırdı, dut tattırdı. Tatilde ya, canı sıkılıyor annemin bence, biraz da eğlence mi arıyor; surat ifadesine fln gülüyor ya...Ya da tez canlıdır biraz, hemen büyüsün böyle kaşık kaşık mama yedireyim, besleyeyim mi istiyor...Ya da anneler herşeyi bilir ya...Haklı mı acaba kadıncağız? Bebeğim doymuyor da ben manyak gibi gereksiz inat yapıp yok illa da anne sütü diye boşa mı diretiyorum!
Ooooof! Nedir? Nediir?

@Kuzunun Annesi
'OOojj bulduk beaa kuzumun annesiii, tatlım gıymatlım! der Tuğçe Hanım etekleri belinde çingene rolünde Yasemin Yalçın edasıyla :)

Adsız dedi ki...

bu parmaklar ne olacak bilmem :) bizimki de su ara iki elini birlestirip hepsini birden agzina sokmaya calisiyor.
valla bizimkiler salatalik ve karpu zun suyunu yalattilar coktan :)
oyun halısındaki aslanin akibeti agizda son buluyor demek :) seyrediyoruz simdilik
ne guzel donemlere denk gelmiş tugcecim izin konularin.
cok operim ikinizi de.

Primarima dedi ki...

Ayşe, Deniz, Hakkı, Hüseyin

Ya ciddi ciddi okuyordum yazının burasında kopdum gulmekden:)

yeliz dedi ki...

aynı arca diyeceğim herşeyiyle:)
illa ki tattıralım benim annemde de vardı, baktım bu aralar aman anne sütüyle devam etsin, olur da başka şeylerin tadını severse anne sütünden uzaklaşır demeye başladı?? şaşırdım:)
şu el emme meselesinin emzikle alakası yok. bunların cinsi böyle emmeye programlı, arca 10 günlükten beridir emzik emerken ellerini keşfettiğinden beridir cok cok el emmekte...

Tuğçe dedi ki...

@Kiraz
Canım, o aslan ne çekiyor bizim bebekolardan yaa... :) Isırıyor Duru, Doruğun da yakındır :)
@Prima
Vallahi denedim Prima, hakkııııı hüseyiiiiin ayşeeee hepsine dönüp bakooor :( böhüüüü :)
@Yeliz
Yelizciğim, ben beyaz bayrak çektim bugün...
Sonumuz hayrola!

mine dedi ki...

duucum kocaman kız olmusta seftali suları içermiş..maşallah tatlışıma...öncelikleee kilolar ahh hiçbirşeye girememek..eski resimlere bakıp avunmak...
ikiiii kaşık maması denen pirinç unu va..gibi mamalar....
ve ceylinde bu aşamalardan geçti canı..uykusu gelince aglamalar,sac dökülmeleri hepsi gececek..6 ay dökülürmüş canımm..bide diş kaşıması için calgel jel var öneririm gene doktoruna danış..cok rahatlatıyor canım..ahh duru kız da büyüdü...
sevgiiler canımm cookk öptümm seni ve duruyuuu

Berceste dedi ki...

Genelde anne ile doktora gitmek ve doktor bak ne dedi, yapilmayacak sozu yetiyor genelde bizim anneanneye cok sukur! Bagirsaklarda yararli ve zararli bakterilerin olusumu icin belli bir zaman gecmesi gerekiyor ve anne sutu yetiyorsa, cocuk emiyorsa daha fazlasina ne gerek var? Ayrica bak sen ornegisin sagliklisin falan derlerse de cevap daha bilmiyoruz, ileride ne yasanacak, her gun bir degisim oluyor, doktor en iyiyi bilir cevap :P En azindan kati gidada!
Ben Gymboree maceranizi merak ediyorum, kacirdim mi acep?